Brzi programi — marketinška bajka

Objavljeno: 19. 12. 2025.

Brzi programi na mašini za pranje.
To je jedna od najvećih marketinških bajki o rublju ikad prodana ljudima!
Neko bi rekao da sam zlonamjeran - ako bih rekao da je laž.
Nisam zlonamjeran, ali to jeste laž!

Zašto?

Zato što te navodi da pereš na tim kratkim programima, bez da ti detaljno i lijepo objasni da su ti programi ISKLJUČIVO za rublje koje se treba samo malo osvježiti, a ne oprati!

Kratki programi NE OPERU rublje! Ne isperu kemiju. I ne ubiju bakterije.

Kao netko tko svaki mjesec ovdje opere više stotina kila rublja, mogu ti reći vrlo jednostavno:
brzi programi postoje samo zbog marketinga, a ne zbog higijene.

Pazi!
Rublje ima četiri faktora pranja: voda, kemija, mehanika i – vrijeme.
Ako oduzmeš vrijeme, cijeli proces se raspada.
Ne stigne se deterdžent aktivirati.
Ne stigne se mrlja opustiti.
Ne stigne se isprati sve iz vlakna.

I eto zašto ti doma rublje nakon par pranja na takvom programu postane “sivkasto” ili smrdi čim ga obučeš.
Ne zato što je deterdžent loš – nego zato što si popušio marketinšku spiku!

I još jedan detalj koji nitko ne priča:
u brzim programima temperatura je obično niža nego što piše.
Stroj jednostavno nema vremena zagrijati vodu koliko treba.
Papir trpi sve, ali fizika ne.