Kontrola kvalitete u praonici rublja: razlika između sustava i kaosa

Objavljeno: 17. 12. 2025.

U priči s dvojicom kolega prije neki dan, zaključimo nešto brutalno jednostavno: u našem poslu, loša kontrola kvalitete ti vrlo brzo počne odnositi klijente.

Ako nemaš kvalitetnu kontrolu kvalitete, putanja ka profesionalnom paklu ti je zagarantirana kaže moj kolega. I u pravu je!

Ako pereš rublje "odokativno", svaka mrlja, svaka siva plahta koju ne uspiješ uhvatiti na ulazu rublja u praonicu — vrati ti se kao bumerang. Na primjer u vidu klijenta koji se više ne vrati.

Evo kako mi to radimo ovdje u LAVAGGIO.

Kontrolu kvalitete smo razbili na mikro-korake.


Prva provjera je prije samog pranja, što provjeravamo?

Provjeravamo mrlje, materijal, boje, etikete održavanja!

Onda idemo na tretiranje protiv mrlja i odabir pranja na adekvatan način.

Nakon pranja, ide ponovo provjera: da li je dovoljno čisto, da li je nešto ostalo, treba li možda tretman ponoviti?

Zatim - idemo na sušenje, i nakon sušenja ponovo gledamo da li je negdje zaostala koja mrlja.

Onda rublje ide na peglanje i ukoliko se na peglanju slučajno detektira neka mrlja, ponovo analiziramo da li je moguće je maknuti, i ako nije, onda se takvo rublje odvaja sa strane i markira informacijom da na njemu postoji mrlja. Na taj način našem korisniku skrećemo pažnju da ima eventualno defektan komad posteljine ili stolnjak koji treba zamijeniti.

Ljudi često misle da kontrola kvalitete usporava posao. Ne usporava — ja ne mislim da ga usporava, ona ga ubrzava.

Mi se trudimo da sve što izađe iz LAVAGGIO bude bez iznenađenja. Bez fleka, bez prašine, bez ikakvih mirisa. Bez "hajde, proći će". Sustav ne pita imaš li volje taj dan. Sustav radi u kontinuitetu — ili ne postoji.

I tu je razlika između nas i prosječne praonice rublja: mi ne isporučujemo najjeftiniju uslugu, mi isporučujemo standard, procese i kontinuitet!